خواص مروارید سیاه برای پوست​

مطالب

خواص مروارید سیاه برای پوست

مرواریدهای تاهیتی جواهراتی ارگانیک هستند که از صدف لب سیاه (Pinctada margaritifera) تشکیل شده و عمدتاً در اطراف جزایر پلی‌نزی فرانسه کشت می‌شوند. آنها به خاطر رنگ‌های طبیعی خیره‌کننده‌شان، از خاکستری کم‌رنگ تا رنگ‌های اولیه مشکی نزدیک، و درخشنده با رنگین کمانی از رنگ‌ ها معروف هستند. این مروارید زینتی در محصولات مراقبت از پوست هم استفاده می شود و یکی از ترکیبات گران قیمت است.

پودر مروارید برای قرن‌ها در طب سنتی چینی و آیورودا به دلیل مزایای ضد پیری و  ترمیم کننده استفاده می‌شود. زیرا حاوی بیش از 30 ماده معدنی و مواد مغذی گیاهی است و برای کاهش التهاب، بهبود بافت پوست، کاهش جای زخم و آکنه شناخته شده است. همچنین گفته می‌شود که فعال‌سازی تیروزیناز، آنزیمی که باعث تولید ملانین می‌شود را کاهش می‌دهد و در نتیجه پوست را درخشان‌تر می‌کند. 

نیکر یک ترکیبی از مواد معدنی است که توسط صدف ها و سایر نرم تنان ترشح می شود و در داخل پوسته آنها رسوب می کند و آنها را در برابر انگل ها و اجسام خارجی محافظت می کند. نیکر، یکی از مواد تشکیل دهنده پودر مروارید است ، که می تواند فیبروبلاست ها را در بدن تحریک کند و بهبود زخم را تسریع دهد.

همچنین مروارید یک لایه بردار عالی است که به حذف سلول های مرده پوست، کمک می کند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دفتر مرکزی
کره جنوبی- گیونگگی دو

نماینده ایران

تهران،میرداماد
این سایت توسط پیکسی پال با ❤ طراحی شده است